شفقنا- مقامات آمریکایی از افزایش شمار پهپادهای تهاجمی و جاسوسی از دست رفته ارتش این کشور از زمان آغاز تجاوز نظامی علیه ایران خبر میدهند.
به گزارش شفقنا، شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی شامگاه امروز (چهارشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که شبکه خبری «سیبیاس نیوز» آمریکا از دو مقام این کشور نقل کرد که ارتش ایالات متحده دو پهپاد دیگر «امکیو 9 ریپر» را در نزدیکی شهر اصفهان در مرکز ایران از دست داده و در نتیجه آن نیز، شمار کلی این مدل پهپاد که از آغاز تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران از دست رفته، به 16 فروند افزایش یابد.
دو مقام مذکور که خواستند نامشان فاش نشود، در گفتوگو با سیبیاس نیوز همچنین تأیید کردند که هواپیمای بدون سرنشین امکیو 9 ریپر برای مأموریتهای اطلاعاتی و نظارتی مورد استفاده قرار میگیرد در حالی که میتوان از آن برای انجام حملات دقیق نیز استفاده کرد.
این شبکه آمریکایی عنوان کرده که هدف قرار دادن پهپاد مذکور آسان است چرا که برای مبارزه با تروریسم در اماکن فاقد هرگونه سیستم پدافند هوایی پیشرفته طراحی شده نه برای فعالیت در حریم هوایی کشورهایی که سیستمهای موشکی پیشرفته دارند.
بنا بر این گزارش، حداکثر سرعت امکیو 9 ریپر نزدیک به 300 مایل در ساعت است که در مقایسه با جنگندههای با سرعت 1200 تا 1900 مایل در ساعت کم است در حال که هزینه هر فروند از آن نیز بسته به مدل، میتواند از 30 میلیون دلار فراتر رود.
خبر اصلی را در الشرق ببینید











