شفقنا- نخست وزیر بریتانیا متعهد شد که کشورش وارد جنگ علیه ایران نخواهد شد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ گاردین نوشت: «کر استارمر» گفت: شهروندان بریتانیا «نگرانند که بریتانیا وارد» جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران شود. اما ما وارد این جنگ نخواهیم شد.
استارمر تلاش کرد به مردم بریتانیا اطمینان دهد که دولت در حال کار بر روی طرحی برای کمک به هزینههای زندگی است. او گفت: «ما همچنان از منافع ملی بریتانیا دفاع خواهیم کرد و همچنان هر کاری که لازم باشد برای هدایت کشورمان به آرامش از این طوفان انجام خواهیم داد.»
نخستوزیر بریتانیا همچنین اعلام کرد: این هفته میزبان نشستی با حضور حدود ۳۵ کشور خواهد بود تا در مورد چگونگی بازگشایی تنگه استراتژیک هرمز که در اثر جنگ خاورمیانه فلج شده است، بحث کنند. استارمر به خبرنگاران گفت: در این نشست «تمام اقدامات دیپلماتیک و سیاسی عملی که میتوانیم برای بازگرداندن آزادی ناوبری، تضمین ایمنی کشتیها و دریانوردان گرفتار شده و از سرگیری جابجایی کالاهای حیاتی انجام دهیم، ارزیابی خواهد شد.»
گفتنی است تاکید نخست وزیر بریتانیا درباره عدم مداخله در تجاوز نظامی به ایران درحالی است که ترامپ رییس جمهور آمریکا به ویژه به بریتانیا بابت این تصمیم حملات شدیدی انجام داده است.











