شفقنا- ولیعهد عربستان، پادشاه اردن و امیر قطر آخرین تحولات منطقه، پیامدهای تشدید تنش نظامی و خطرات آن برای آزادی ناوبری بینالمللی و امنیت منابع انرژی را بررسی کردند.
به گزارش شفقنا، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) شامگاه امروز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که استان جده در غرب این کشور امروز میزبان یک نشست سهجانبه میان شاهزاده «محمد بن سلمان آل سعود»، ولیعهد و نخستوزیر عربستان، ملک «عبدالله دوم»، پادشاه اردن و شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر بوده است.
بنا بر گزارش واس، «آخرین تحولات منطقهای، پیامدهای تشدید تنش نظامی در منطقه، خطرات آن برای آزادی ناوبری بینالمللی و امنیت منابع انرژی، تأثیر آن بر اقتصاد جهانی و هماهنگی تلاشهای مشترک در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه» در نشست بن سلمان، عبدالله دوم و شیخ تمیم مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.
در این نشست سهجانبه با حضور شماری از مقامات بلندپایه عربستان، اردن و قطر، همچنین ادعا شده که «ادامه حملات ایران به کشورهای عرب شورای همکاری خلیج (فارس) و اردن و هدف قرار دادن زیرساختهای حیاتی و غیرنظامی، تشدید خطرناکی به شمار میآید که امنیت و ثبات منطقه را تهدید میکند».
این در حالی است که پیش از دیدار سهجانبه میان آنها، ولیعهد عربستان به صورت جداگانه با پادشاه اردن و امیر قطر نیز دیدار و گفتوگو کرده بود.
خبر اصلی را در واس ببینید











