شفقنا- نخست وزیر بریتانیا تاکید کرد کشورش به ایران نیرو اعزام نخواهد کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: کر استارمر، نخست وزیر بریتانیا، اعزام نیرو به ایران را رد و تاکید کرد: «این جنگ ما نیست و ما وارد آن نخواهیم شد.»
نخست وزیر استارمر گفت: بریتانیا در حال انجام «اقدامات دفاعی» برای محافظت از «جان بریتانیاییها، منافع بریتانیا و البته متحدان ما در منطقه» است. وی افزود: بریتانیا به تلاشهای خود برای کمک به بازگشایی تنگه هرمز ادامه خواهد داد، اما تأکید کرد: «ما وارد این جنگ نخواهیم شد.»
اصرار نخست وزیر بریتانیا بر عدم مداخله در جنگ ایران درحالی است که بریتانیا استفاده از پایگاههایش توسط ایالات متحده برای حملات علیه سایتهای ایرانی مرتبط با تنگه هرمز را تأیید کرده است. بریتانیا همچنین جتهای جنگنده را برای رهگیری موشکهای ایرانی در منطقه مستقر کرده است.











