شفقنا- سفارت اسرائیل از پذیرش بیانیه بازماندگان بمب اتمی ژاپن خودداری کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: سفارت اسرائیل در توکیو از پذیرش بیانیه چهار گروه نماینده بازماندگان بمب اتمی که از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران انتقاد کرده بودند، خودداری کرد.
خبرگزاری کیودو به نقل از شورای بازماندگان بمب اتمی ناگازاکی گزارش داد: این بیانیه توسط اداره پست به گروههای استان ناگازاکی بازگردانده شد و آنها اعلام کردند که سفارت «از پذیرش آن امتناع میکند». شیگمیتسو تاناکا، رئیس ۸۵ ساله این شورا گفت: «این سند بدون اینکه حتی خوانده شود، برگردانده شد. فکر میکنم آنها دارند کوتهبین میشوند.»
گفتنی است ناگازاکی در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم، به همراه هیروشیما، توسط بمب اتمی آمریکا ویران شد. از آن زمان به بعد بازماندگان بمبارانهای آمریکا برای ممنوعیت جهانی سلاحهای هستهای مبارزه کردهاند. اسرائیل نیز که همواره سیاست مخفیکاری هستهای را دنبال کرده متهم به تولید و نگهداری صدها کلاهک هستهای است.











