شفقنا- رئیس جمهور کوبا میگوید رائول کاسترو در مذاکرات با آمریکا مشارکت داشته است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: میگل دیاز-کانل، رئیس جمهور کوبا، در بحبوحه تنشهای فزاینده بین دو کشور، گفته است که رائول کاسترو، رئیس جمهور سابق کوبا، در مذاکرات بین این جزیره و ایالات متحده مشارکت دارد.
دیاز-کانل گفت: این مذاکرات در مراحل اولیه است. رئیس جمهور کوبا پیشبینی کرد که هر فرآیندی که منجر به توافق شود، طولانی خواهد بود. او گفت: «اول، ما باید کانالی برای گفتگو ایجاد کنیم. سپس، باید دستور کارهای مشترکی برای منافع طرفین ایجاد کنیم و طرفین باید قصد خود را برای پیشرفت و تعهد واقعی به برنامه بر اساس بحث در مورد این دستور کارها نشان دهند.»
خاموشیهای سراسری ناشی از محاصره نفتی که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، اعمال شده است، ادامه دارد و اکثر نقاط کوبا در خاموشی کامل به سر میبرد. ترامپ هفته گذشته گفته بود که «افتخار تصرف کوبا» را به زودی خواهد داشت.
خبر را الجزیره ببینید











