شفقنا- وزیر خارجه آلمان میگوید از شروع مذاکرات میان ایران و آمریکا خشنود است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ گاردین نوشت: یوهان وادفول، وزیر امور خارجه آلمان، به شبکه MDR گفت: معتقد است اعلام دونالد ترامپ در مورد مذاکره با ایران میتواند نقطه عطفی در جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران باشد.
وی گفت: «اتفاقی در حال رخ دادن است و این در این برهه زمانی که خطرات تشدید تنش بیشتر از احتمال کنترل این درگیری بوده، چیز خوبی است.»
وادفول گفت: معتقد است ترامپ مذاکرات جدی با ایران داشته است، زیرا «در غیر این صورت این حرف را به آن شکل نمیزد» و تهدید حمله به نیروگاههای ایران را به تعویق نمیانداخت. این یک شروع شکننده است، اما به هر حال یک شروع است. همه ما باید تلاش کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که این پیشرفت شکوفا میشود و راهی برای کنترل این درگیری وجود دارد.»
ترامپ روز دوشنبه مدعی شد که حملات ادعایی و وعده داده شده به نیروگاههای ایران پس از مذاکرات «بسیار خوب و سازنده» با ایران در مورد «حل و فصل کامل و جامع خصومتها» در خاورمیانه به تعویق افتاده است. با این حال، ایران وقوع چنین مذاکراتی را تکذیب کرد، اگرچه گزارش شده است که کشورهایی از جمله پاکستان، ترکیه و مصر در تلاش برای کاهش تنش بین واشنگتن و تهران هستند.











