شفقنا- نخست وزیر انگلیس میگوید ایران هیچ تهدید علیه کشورش مطرح نکرده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: کر استرارمر نخستوزیر بریتانیا میگوید: ارزیابیهای معمول نشان میدهد که بریتانیا در بحبوحه تنشهای جهانی، هدف ایران نیست. وی همچنین خواستار کاهش تنش در جنگ و هماهنگی برنامههایی در مورد چگونگی برخورد با محدودیت تنگه هرمز شد.
استارمر همچنین از احتمال توافق میان ایران و آمریکا نیز استقبال کرد.
همزمان سخنگوی نخستوزیر کر استارمر روز دوشنبه گفت: از مذاکرات سازنده بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ایران استقبال میشود، زیرا بریتانیا خواهان کاهش تنش در خاورمیانه و بازگشایی تنگه هرمز است.
سخنگوی استارمر در پاسخ به سوالی در مورد ادعای ترامپ مبنی بر به تعویق انداختن حمله به نیروگاههای ایران پس از گفتگوهای «بسیار خوب» با تهران، گفت: «هرگونه گزارشی از مذاکرات سازنده مورد استقبال است.»
این سخنگو به خبرنگاران گفت: «ما همیشه گفتهایم که حل سریع جنگ به نفع منافع جهانی است و تنگه هرمز به طور خاص باید بازگشایی شود.»











