شفقنا – پایگاه خبری اکسیوس گزارش داد که در حالی که جنگ واشنگتن و رژیم صهیونیستی علیه تهران وارد چهارمین هفته خود شده است، سازمانهای اطلاعاتی آمریکا هیچ نشانهای از فروپاشی قریبالوقوع حکومت ایران نمیبینند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، آمریکا و اسرائیل از اواخر ماه فوریه حملات گستردهای را علیه مناطق نظامی و مسکونی در ایران آغاز کردهاند که در یکی از این تجاوزها به تهران، رهبر انقلاب اسلامی، آیتالله سید علی خامنهای، به شهادت رسید.
تاکنون بیش از ۱۳۰۰ نفر در سراسر کشور در پی حملات واشنگتن و رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدهاند.
نیروهای مسلح ایران در پاسخ به جنگ تحمیلی واشنگتن و رژیم تل آویو، عملیات «وعده صادق ٤» را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی و مراکز نظامی آمریکا در غرب آسیا آغاز کردند و در موجهای متعددی از این عملیات خسارات سنگینی به آنان تحمیل کردند.
منابع آکسیوس ادعا کردند که جان راتکلیف، رئیس سازمان سیا، و جیمز آدامز، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی، روز پنجشنبه در یک جلسه استماع محرمانه در برابر کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان شهادت دادند که ایران با بحران عمیق فرماندهی و کنترل مواجه است، اما هیچ نشانهای از فروپاشی قریبالوقوع وجود ندارد».
این رسانه خاطرنشان میکند که دولت واشنگتن «هنوز در حال ارزیابی این است که چه کسی واقعاً در تهران مسئول است».
این گزارش در حالی منتشر شده است که یک مقام ارشد اسرائیلی نیز اخیراً به خبرگزاری رویترز گفت مقامات رژیم صهیونیستی در گفتوگوهای محرمانه اذعان کردهاند که هیچ قطعیتی وجود ندارد که جنگ علیه ایران منجر به فروپاشی حکومت شود، و هیچ نشانهای از ناآرامیهای داخلی در بحبوحه بمبارانها وجود ندارد.
با این حال، دو مقام اسرائیلی گفتند، علیرغم اظهارات رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ مبنی بر اینکه جنگ ممکن است به زودی پایان یابد، ارزیابی تلآویو این است که واشنگتن به صدور دستور پایان درگیری نزدیک نیست.
حملات شدید آمریکا و اسرائیل باعث شهادت شماری از فرماندهان ارشد نظامی شد، اما این بمبارانها همچنین باعث شهادت شمار زیادی از غیرنظامیان و ویرانی خانهها و ساختمانهای مسکونی شده و خشم بسیاری از ایرانیان را برانگیخته است.
خبرگزاری رویترز در گزارشی ادعا کرده که با توجه به اصابت موشکها به تهران و سایر شهرها و همچنین جو امنیتی کل کشور، بعید است آشوبی در داخل صورت بگیرد. با این حال، چالشهای بلندمدت ایران بدتر از همیشه به نظر میرسد، زیرا تحریمهای شدیدتر اقتصاد را بیش از پیش گرفتار خواهد کرد و چشمانداز اندکی از بهبود اوضاع وجود دارد. با این حال تهران وعده داده که تمام توان خود را برای بهبود اوضاع معیشتی مردم به کار خواهد گرفت.
این مقام ارشد اسرائیلی اعلام نکرده که چه چیزی باعث شده است که این رژیم به این ارزیابی برسد که فروپاشی نظام حاکم بر ایران قطعی نیست.
این خبر را اینجا ببینید.











