شفقنا- رهبر آلمان میگوید: ما اعلام کردهایم تا زمانی که جنگ ادامه دارد، در تضمین آزادی ناوبری در تنگه هرمز، به عنوان مثال، از طریق نظامی، شرکت نخواهیم کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: فردریس مرتس روز چهارشنبه به قانونگذاران آلمانی گفت: موافق است که نباید به ایران اجازه داده شود تا همسایگان خود را تهدید کند، اما در مورد منطق پشت جنگ آمریکا و اسرائیل ابراز تردید کردهایم.
او به قانونگذاران گفت: تا به امروز، هیچ طرح قانعکنندهای برای چگونگی موفقیت این عملیات وجود ندارد. واشنگتن با ما مشورت نکرده و نگفته است که کمک اروپایی ضروری است. ما توصیه میکردیم که این مسیر اقدام را به شکلی که دنبال شده است، دنبال نکنیم. بنابراین، اعلام کردهایم که تا زمانی که جنگ ادامه دارد، در تضمین آزادی ناوبری در تنگه هرمز، به عنوان مثال، از طریق نظامی، شرکت نخواهیم کرد.
گفتنی است رهبران اروپایی با احتیاط از درگیر شدن در یک درگیری غیرقابل پیشبینی که اهداف آن را به طور کامل درک نمیکنند و در بین شهروندان خود نامحبوب است، دخالت مستقیم در عملیات نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران را رد کردهاند.
این خبر را در رویترز ببینید











