شفقنا- سفیر ایران میگوید ایران به برخی از کشتیهای هندی اجازه عبور از تنگه هرمز را داده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: محمد فتحعلی، سفیر تهران در هند، روز شنبه گفت: ایران به برخی از کشتیهای هندی اجازه عبور از تنگه هرمز را داده است. گفته شده این یک استثنای بیسابقه در محاصرهای است که تامین انرژی جهانی را مختل کرده است.
فتحعلی تعداد کشتیهایی را که عبور امن برایشان فراهم شده است، تأیید نکرد. او این سخنان را در کنفرانس خبری ایندیا تودی در دهلی نو ایراد میکرد.
از زمان آغاز بمباران ایران توسط ایالات متحده و اسرائیل، عبور و مرور کشتیها و نفتکشها حد زیادی از طریق این تنگه محدود شده است. تنگه هرمز محل عبور حدود 20 درصد از نفت و گاز طبیعی مایع دریایی جهان است. همین موضوع باعث افزایش قیمت نفت و بنزین در بسیاری از نقاط دنیا شده است.











