شفقنا- چندین کارشناس سازمان ملل متحد، تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل به دو کشور ایران و لبنان را محکوم کردند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: دوازده کارشناس مستقل حقوق بشر سازمان ملل متحد با صدور بیانیهای مشترک «حملات نظامی مداوم به ایران و لبنان توسط آمریکا و اسرائیل را نقض آشکار قوانین بینالمللی» دانستند.
این کارشناسان گفتند: «این درگیری منطقه وسیعتری را در معرض خشونت مسلحانه فاجعهبار قرار میدهد و تهدید میکند که سابقه دیگری از مصونیت کامل برای برخی از قویترین قدرتهای نظامی جهان ایجاد کند.»
این کارشناسان که شامل فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای سرزمینهای اشغالی فلسطین، نیز میشود، گفتند: «[آمریکا] و اسرائیل باید از جنگافروزی و گسترش آن و فراتر از قانون بینالمللی دانستن خود دست بردارند.»
از دیگر کارشناسانی که این بیانیه را امضا کردند میتوان به بن سائول، گزارشگر ویژه حقوق بشر و مقابله با تروریسم؛ مایکل فخری، گزارشگر ویژه حق غذا؛ و بالاکریشنان راجاگوپال، گزارشگر ویژه مسکن مناسب و همچنین گروه کاری سازمان ملل متحد در مورد تبعیض علیه زنان و دختران اشاره کرد.











