شفقنا-دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در شبکههای اجتماعی اعلام کرده است که در بحبوحه جنگ جاری با ایران، نیازی به اعزام ناوهای هواپیمابر بریتانیا به خاورمیانه ندارد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: پست روز شنبه ترامپ در وبسایت Truth Social پس از بیانیهای از سوی وزارت دفاع بریتانیا منتشر شد که در آن آمده بود یکی از دو ناو هواپیمابر اصلی این کشور، HMS Prince of Wales، در «آمادگی بالا» قرار گرفته است.
ترامپ نوشت: «بریتانیا، متحد بزرگ سابق ما، شاید بزرگترین متحد، بالاخره به طور جدی به ارسال دو ناو هواپیمابر به خاورمیانه فکر میکند. اشکالی ندارد، نخست وزیر استارمر، ما دیگر به آنها نیازی نداریم – اما به خاطر خواهیم داشت. ما به افرادی که پس از پیروزی ما به جنگها میپیوندند، نیازی نداریم!»
این پست، با اشاره به بریتانیا به عنوان «متحدی که زمانی بزرگ بود»، نشاندهندهی شکاف عمیقتری بین دو کشور است که از زمان بازگشت ترامپ به قدرت در سال گذشته پدیدار شده است.
این خبر را در الجزیره ببینید











