شفقنا- یک روزنامه آمریکایی فاش کرد: این تلاش چند ماهه و فشرده اسرائیل و عربستان بود که ترامپ را به حمله به ایران ترغیب کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ واشنگتن پست میگوید به نقل از چهار منبع آگاه، با وجود ارزیابی اطلاعاتی آمریکا مبنی بر نبود تهدید فوری از سوی ایران، عربستان سعودی و اسرائیل طی هفتههای اخیر با لابی گری گسترده، دونالد ترامپ را به سمت حمله به ایران سوق دادند.
بر اساس گزارش این روزنامه، محمد بن سلمان حاکم واقعی عربستان در یک ماه گذشته، چندین تماس تلفنی خصوصی با ترامپ داشته و در حالی که در رسانهها بر راه حل دیپلماتیک اصرار میکرده در محافل خصوصی و در تماس تلفنی خواستار اقدام نظامی آمریکا شده است.
همچنین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هم سیاست دیرینه خود برای ترغیب آمریکا برای ورود به جنگ با ایران را دنبال کرده است.
واشنگتن پست همچنین نوشت: بن سلمان به مقامات آمریکایی هشدار داده بود در صورت خودداری از اقدام نظامی، ایران با توجه به تمرکز کم سابقه نیروهای آمریکای در منطقه، قدرتمندتر و خطرناک تر خواهد شد. به گفته منابع آگاه، موضع پیچیده ولیعهد عربستان ناشی از تلاش برای برهیز از تلافی جویی ایران علیه زیرساختهای نفتی عربستان بوده است.
خبر را اینجا ببینید











