شفقنا-نوشیدن آب بلافاصله بعد از خوردن غذا مدتهاست که مورد بحث بوده است، برخی هشدار میدهند که ممکن است آنزیمهای گوارشی را رقیق کرده و هضم را مختل کند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که عبور غذا را تسهیل کرده و از نفخ جلوگیری میکند.
به گزاش شفقنا به نقل از ارم نیوز، دکتر منان فوره توضیح داد: «نوشیدن آب بعد از غذا، برخلاف باور برخی، روند هضم را متوقف نکرده و آب اسید معده را رقیق نمیکند.
دکتر فوره تأکید کرد: «معده طوری طراحی شده که با آنچه فرد مینوشد و میخورد، سازگار شود، اسیدهای گوارشی و آنزیمها به طور طبیعی با محتویات غذا و آب سازگار میشوند. معده به دلیل یک لیوان آب از کار نمیافتد.»
وی گفت: «آب نقش حمایتی در هضم غذا دارد و به حل شدن مواد مغذی و بهبود جذب آنها کمک میکند،بنابراین، نوشیدن مقادیر متوسط آب در طول یا بعد از غذا بیخطر است و حتی از روند گوارش نیز پشتیبانی میکند.
مراقب زیادهروی باشید
دکتر فورا در مورد نوشیدن مقادیر زیاد آب به یکباره هشدار داد، زیرا این امر میتواند منجر به احساس موقت نفخ یا سنگینی شود.
وی تصریح کرد: پرخوری در یک دوره کوتاه ممکن است باعث ایجاد برخی ناراحتیها شود، اما این یک احساس موقت است و نشان دهنده مشکل گوارشی نیست.
منبع: ارم نیوز











