شفقنا- نروژ میزبان نشست اهداکنندگان کمک به فلسطینیان خواهد بود، اما به هیئت صلح ترامپ نمیپیوندد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: وزارت امور خارجه نروژ امروز پنجشنبه در بیانیهای اعلام کرد: نروژ قصد دارد در بهار امسال میزبان نشست کمیته ارتباط ویژه (AHCL) برای کمک به فلسطین باشد، اما به هیئت صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نمیپیوندد.
ترامپ پیش از این در اولین جلسه طرح صلح خود گفته بود که 7 میلیارد دلار برای صندوق بازسازی غزه جمعآوری شده است و نروژ موافقت کرده است که «میزبان رویدادی باشد که هیئت صلح را گرد هم میآورد».
نروژ برای دههها رهبری AHCL را بر عهده داشته است. این نهاد در پی توافقنامههای اسلو ۱۹۹۳-۱۹۹۵ که به دنبال پایان دادن به درگیری بین اسرائیل و فلسطینیها بود، تأسیس شد، اگرچه صلح در منطقه هیچگاه ایجاد نشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه نروژ گفت: «آمریکا، به همراه اتحادیه اروپا، نایب رئیس این گروه هستند… ما با واشنگتن در مورد چگونگی صحبت در مورد طرح صلح برای غزه در آنجا در تماس هستیم.»
نروژ به وضوح اعلام کرده است که ما عضو هیئت صلح نخواهیم شد و این موضع همچنان پابرجاست.
این خبر را در رویترز ببینید











