شفقنا- وزیر دارایی اروگوئه میگوید این کشور با چرخش به سمت دوری از بدهی دلاری، به کار خود ادامه خواهد داد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: وزیر دارایی اروگوئه گفت: این کشور آمریکای لاتین به دنبال افزایش رشد اقتصادی خود است و با تغییر بدهیهای دولتی خود از دلار، به دنبال گستردهترین روابط تجاری ممکن خواهد بود.
گابریل اودونه گفت: هدف اروگوئه با تقاضای قوی سرمایهگذاران پشتیبانی میشود و برخی ارز کشور ما را باثباتتر از دلار میدانند، زیرا دلار آمریکا تضعیف میشود و ریسک ژئوپلیتیکی، سرمایهگذاریهای جهان غرب را که زمانی پایدار بودند، متلاطم میکند.
اودون با اشاره به تمایل دولت برای انتشار حدود نیمی از بدهیهای کشور به پول داخلی در آینده نزدیک گفت: «ما در حال پیشروی در فرآیند دلارزدایی هستیم. اکنون، حرکت به سمت بدهی پزو، دولت را از نوسانات ارزی خارج از کنترل خود محافظت میکند.»
این خبر را در رویترز ببینید











