شفقنا- «یوسف ابوخلیل» کارشناس سیاسی لبنانی گفت که ایران به هیچ عنوان در پی ساخت سلاح هسته ای نیست و از حقوق هسته ای خود دست بر نمی دارد .
به گزارش شفقنا از ایرنا، یوسف ابوخلیل، پژوهشگر و کارشناس سیاسی لبنانی متخصص در مسائل ایران در گفت گو با اسپوتنیک درمورد مذاکرات تهران و واشنگتن گفت: چشم تمام جهان امروز نظاره گر آن چیزی بود که در عمان رخ داد.اگر گزینه نظامی برای آمریکایی ها موفقیت آمیز بود، آن ها از مدت ها پیش دست به این اقدام می زدند. این دور از مذاکرات به مثابه آزمونی برای اعتمادسازی در مذاکرات بود.
این کارشناس لبنانی در ادامه تاکید کرد ایران امروز از منطق قدرت مذاکره می کنند و بر بحث کردن درمورد مسائل حاکمیتی متمرکز است. ایران به دنبال برداشتن تحریم ها است و به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست.رژیم اسرائیل همواره مخالف هرگونه توافقی در خصوص ایران بوده است.











