شفقنا- بنیانگذار تلگراام هم از برنامه اسپانیا برای حضور کودکان در رسانههای اجتماعی انتقاد کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، رویترز نوشت: پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، روز چهارشنبه به همراه ایلان ماسک، علناً از برنامههای پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، برای ممنوعیت دسترسی به رسانههای اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال و پیگرد قانونی مدیران به دلیل نفرتپراکنی در پلتفرمهایشان انتقاد کرد.
دوروف در پیامی به کاربران تلگرام گفت: پیشنهاد مسدود کردن کودکان، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی را مجبور به جمعآوری دادههای همه کاربران میکند و اقدامات برای مهار نفرتپراکنی، پلتفرمها را بر آن میدارد تا برای جلوگیری از پیگرد قانونی، محتوا را حذف کنند.
دوروف، که در دبی مستقر است، گفت: پیشنهاد سانچز برای جرمانگاری استفاده از الگوریتمهایی که به عنوان تقویتکننده محتوای مضر تلقی میشوند، به دولتها اجازه میدهد تا آنچه کاربران میبینند را کنترل کنند. او در تلگرام نوشت: «اینها تدابیر حفاظتی نیستند؛ بلکه گامهایی به سوی کنترل کامل هستند. ما قبلاً این دستورالعمل را دیدهایم – دولتها از «ایمنی» برای سانسور منتقدان استفاده میکنند.»
گفتنی است دولت اسپانیا در بیانیهای طولانی از برنامههای خود دفاع کرد و گفت: انتقاد دوروف که برای همه کاربران اسپانیایی تلگرام ارسال شده، بیسابقه و بیاساس است و بر نیاز فوری به تنظیم رسانههای اجتماعی و برنامههای پیامرسان برای محافظت از شهروندانش در برابر «تبلیغات» تأکید کرد.
این خبر را در رویترز ببینید











