شفقنا- براساس گزارش یک نشریه آمریکایی، آرژانتین درحال مذاکره برای پذیرش مهاجران اخراجی از آمریکا است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: نیویورک تایمز گزارش داد: ایالات متحده و آرژانتین در حال مذاکرات پیشرفتهای برای امضای توافقنامهای هستند که به ایالات متحده اجازه میدهد مهاجران را از کشورهای دیگر به این کشور آمریکای جنوبی اخراج کند.
طبق این گزارش، یک مقام دولتی آرژانتین اوایل این ماه پیشنهادی را برای نهایی کردن توافق کشور ثالث با ایالات متحده ارائه کرده است.
توافق با آرژانتین با یک کشور ثالث، قصد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای اخراج میلیونها مهاجر غیرقانونی در ایالات متحده را تقویت میکند. دولت او قصد دارد اخراج مهاجران به کشورهای ثالث، از جمله سودان جنوبی، اسواتینی، السالوادور، کاستاریکا و پاناما را افزایش دهد.
در حالی که آرژانتین از نظر تاریخی سیاست مهاجرتی نسبتاً باز و آزادی داشته است، خاویر میلی، رئیس جمهور این کشور و متحد نزدیک ترامپ، با سختگیری بر افراد دارای سابقه کیفری و الزام مسافران به داشتن بیمه درمانی، به دنبال تشدید سیاستهای مهاجرتی بوده است.
این خبر را در رویترز ببینید











