شفقنا – رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ روز چهارشنبه تهدید کرد که زمان برای ایران در حال گذر است و حمله بعدی واشنگتن به تهران – در صورت عدم حصول توافق بین دو کشور – «بسیار بدتر» از حمله ماه ژوئن سال ۲۰۲۵ خواهد بود.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، او روز چهارشنبه در یک پست طولانی در شبکه اجتماعی تروث سوشال نوشت: یک ناوگان عظیم به سمت ایران در حرکت است.
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا افزود: امیدوارم ایران به سرعت «به میز مذاکره بیاید» و برای یک توافق عادلانه و منصفانه – بدون سلاح هستهای – که برای همه طرفها خوب باشد، گفتوگو کند. زمان در حال گذر است، واقعاً حیاتی است! همانطور که قبلاً یک بار به ایران گفتم، توافق کنید!
رئیس جمهور آمریکا در اشارهای آشکار به بمباران سه تأسیسات هستهای ایران توسط واشنگتن در ماه ژوئن، هشدار داد که اگر تهران به توافق نرسد، حمله بعدی «بسیار بدتر» خواهد بود.
سخنان ترامپ اندکی پس از آن ابراز شد که سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، گفت کشورش در بحبوحه تهدیدات آمریکا برای حمله، مذاکرات را از سر نخواهد گرفت. دیپلمات ارشد تهران تأکید کرد تا زمانی که تهدیدها ادامه داشته باشد، کشورش بر سر میز مذاکره نخواهد آمد.
مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، نیز به «تهدیدات» آمریکا واکنش نشان داد و گفت که این تهدیدات «با هدف برهمزدن امنیت منطقه است و جز بیثباتی نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت».
یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه به فاکس نیوز گفت که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در بحبوحه افزایش تنشها با ایران، وارد آبهای حوزه فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در اقیانوس هند شده است. این مقام ارشد آمریکایی گفت ناو لینکلن هنوز برای هرگونه حمله احتمالی علیه ایران آماده نیست.
علاوه بر ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن، ارتش آمریکا تعداد بیشتری جت جنگنده اف-۱۵ و اف-۳۵، تانکرهای سوخترسانی بیشتر و سیستمهای پدافند هوایی اضافی به منطقه اعزام کرده است.
ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که یک «ناوگروه رزمی» دیگر ایالات متحده به سمت ایران در حرکت است و ابراز امیدواری کرد که تهران به توافقی با واشنگتن دست یابد.
تهران هشدار داده است که به هرگونه تجاوز واشنگتن، پاسخ سخت و پشیمانکنندهای خواهد داد.
این خبر را اینجا ببینید.











