شفقنا- نمایندگان پارلمان اروپا قطعنامهای را برای کمک به والدین در مقابله با خطرات فزاینده پلتفرمهای اعتیادآور تصویب کردند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ گاردین نوشت: نمایندگان پارلمان اروپا با اکثریت آرا قطعنامهای در مورد محدودیتهای سنی تصویب کردند. پارلمان اروپا میگوید کودکان زیر ۱۶ سال باید از استفاده از رسانههای اجتماعی منع شوند، مگر اینکه والدینشان تصمیم دیگری بگیرند.
اگرچه این قطعنامه از نظر قانونی الزامآور نیست، اما در بحبوحه افزایش نگرانیها در مورد خطرات سلامت روان کودکان ناشی از دسترسی نامحدود به اینترنت، فشارها را برای وضع قوانین اروپایی افزایش میدهد.
همزمان کمیسیون اروپا که مسئول تدوین قانون اتحادیه اروپا است، در حال بررسی اولین ممنوعیت رسانههای اجتماعی در جهان برای افراد زیر ۱۶ سال در استرالیا است که قرار است ماه آینده اجرایی شود.
در همین رابطه اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون، در سخنرانی خود در ماه سپتامبر گفته بود که اجرای سیاست استرالیا را زیر نظر خواهد داشت. او علیه «الگوریتمهایی که با هدف صریح ایجاد اعتیاد، از آسیبپذیریهای کودکان سوءاستفاده میکنند» صحبت کرد و گفت والدین در برابر «سونامی فناوریهای بزرگ که خانههایشان را فرا گرفته است» احساس ناتوانی میکنند.
با مسیری که استرالیا طی کرده، علاقه به ممنوعیت رسانههای اجتماعی برای کودکان بیشتر شده به طوریکه فرانسه هم معتقد است کودکان نباید تا سن ۱۳ سالگی اجازه استفاده از گوشیهای هوشمند و تا سن ۱۸ سالگی اجازه استفاده از رسانههای اجتماعی مانند تیک تاک، اینستاگرام و اسنپ چت را داشته باشند.
این خبر را در گاردین ببینید











