شفقنا- وزیر توسعه بینالمللی بریتانیا امروز پنجشنبه با لحنی شدید هشدار داد که محدودیتهای اعمالشده از سوی رژیم صهیونیستی بر ورود کمکهای انسانی و عبور از گذرگاهها، هزاران غیرنظامی فلسطینی را در نوار غزه در وضعیت گرسنگی شدید و بیخانمانی قرار داده است، بهویژه با نزدیک شدن زمستان و ادامه جنگ برای بیش از یک سال.
به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «این مقام بریتانیایی تأکید کرد که این محدودیتها هیچ توجیهی ندارد و بهوضوح با قوانین بینالمللی بشردوستانه در تضاد است. وی از رژیم صهیونیستی خواست فوراً و بدون هیچ مانعی اجازه ورود کمکهای غذایی، دارویی، چادر و سایر اقلام امدادی را بدهد تا جان غیرنظامیان، بهخصوص کودکان، زنان و بیماران نجات یابد».
این موضعگیری در حالی مطرح میشود که سازمانهای بینالمللی بارها رژیم صهیونیستی را به ممانعت یا کند کردن عمدی ورود کامیونهای حامل کمک متهم کردهاند؛ اقدامی که به تشدید فاجعه انسانی در غزه انجامیده است.
اظهارات وزیر توسعه بریتانیا بخشی از انتقادهای رو به افزایش کشورهای غربی از سیاستهای رژیم صهیونیستی در غزه است. لندن پیشتر نیز بخشی از صادرات تسلیحاتی خود به این رژیم را تعلیق کرده و بارها خواستار گشایش کامل گذرگاهها و افزایش چشمگیر کمکها شده بود.
سازمانهای امدادرسان اعلام کردهاند بیش از ۲.۳ میلیون فلسطینی در غزه با کمبود شدید غذا، آب آشامیدنی و دارو روبهرو هستند و هرگونه تأخیر بیشتر در ورود کمکها میتواند به یک فاجعه انسانی بزرگتر منجر شود.











