شفقنا- عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افغانستان باید از ورود اتباع غیر مجاز به داخل خاک ایران جلوگیری کند، گفت: اتباعی داشتیم که بیش از ۲۰ بار طرد شدهاند و دوباره برگشتهاند. این روند هم هزینه برای دولت دارد و وقت نیروها را میگیرد و هم مشکلاتی برای کشور و افکار عمومی ایجاد میکند.
آقای بهنام سعیدی در گفتوگو با خبرنگار شفقنا در خصوص وضعیت ساماندهی اتباع و طرد اتباع غیرمجاز از کشور، بیان کرد: پیگیریهایی انجام شد و تعداد زیادی با طرد شدن مواجه شدند، هرچند ما هنوز در بحث مرزهایمان مشکل داریم که دولت باید ورود جدی به این مساله داشته باشد چراکه بحث انسداد مرزها با کندی پیش میرود و دولت باید با تامین اعتبار به این امر سرعت ببخشد.
وی افزود: نکته دوم قوانین بازدارنده است که تاسیس «سازمان ملی مهاجرت» در حال بررسی قانونی است و معتقدم این قانون که آماده شود بسیار میتواند تأثیرگذار بوده و از ورود اتباع غیر مجاز به کشور جلوگیری کند؛ به هر حال افغانستان از کشورهای همسایه ماست و ما ارتباطاتی را در حوزههای مختلف با این کشور داریم لذا آنها هم باید تلاش کنند تا از ترددهای غیرقانونی اتباع جلوگیری شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: مهاجرین زیادی از کشورهای مختلف داریم و سوال این است که اگر یک ایرانی بخواهد در افغانستان بدون مجوز وارد شود، آیا اجازه به او داده خواهد شد؟ خود کشورهایی که این افراد متعلق به آنها هستند باید تذکرات لازم را به اتباع خود بدهند.
آقای سعیدی با تاکید بر اینکه ما با حضور غیر قانونی اتباع مخالف هستیم، گفت: ما افرادی داشتیم که بیش از ۲۰ بار طرد شدهاند و دوباره برگشتهاند. این روند، هم هزینه برای دولت دارد و وقت نیروها را میگیرد و هم مشکلاتی برای کشور و افکار عمومی ایجاد میکند. من معتقدم که قانون باید رعایت شود البته باز تأکید میکنم ما با حضور اتباع مخالف نیستیم بلکه با غیرقانونی بودن حضورشان مخالفیم.











