شفقنا- به نظر میرسد ترامپ عقب نشینی کرده و قصد دارد بودجه نهاد توسعه خارجی آمریکا را بازگرداند اما آنطور که خودش میخواهد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: دولت ترامپ قصد دارد ۱.۸ میلیارد دلار از بودجه کمکهای خارجی را به سمت شعار «اول آمریکا» مانند پیگیری سرمایهگذاری در گرینلند و مقابله با «رژیمهای مارکسیستی و ضد آمریکایی» در آمریکای لاتین تغییر دهد.
بر اساس سندی که به کنگره ارسال شده است «منافع امنیت ملی ایجاب میکند که ایالات متحده از این بودجههای کمکهای خارجی برای مقابله با چالشهای جدید به روشهایی استفاده کند که آمریکا را امنتر، قویتر یا مرفهتر کند.»
دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوریخواه، از زمان آغاز دوره دوم ریاست جمهوری خود در ژانویه، در حال پیگیری یک بازنگری گسترده در کمکهای خارجی بوده است. این استراتژی، فاصله گرفتن از این فرض دیرینه است که کمکهای غذایی، پزشکی و اقتصادی یک مؤلفه مهم قدرت نرم در نفوذ جهانی ایالات متحده است. به همین خاطر بودجه بسیاری از برنامههای پزشکی، بهداشتی و انساندوستانه آمریکا در نقاط مختلف دنیا قطع و میلیونها نفر در خطر همه گیری، بیماری ایدز و سایر مشکلات قرار گرفتند.
این خبر را در رویترز ببینید











