شفقنا- ترالیا ۱۱ کشتی جنگی پیشرفته از ژاپن میخرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: استرالیا که میگوید در آستانه یک تغییر ساختار بزرگ نظامی است به سمت قابلیتهای تهاجمی دوربرد روی میآورد تا بتواند بهتر به قدرت دریایی چین پاسخ دهد. در همین راستا این کشور در تلاش است تا ناوگان کشتیهای جنگی بزرگ خود را طی ۱۰ سال آینده از ۱۱ به ۲۶ فروند افزایش دهد.
به همین خاطر استرالیا قصد دارد 11 ناو جنگی پیشرفته از ژاپن خریداری کند. صنایع سنگین میتسوبیشی در مناقصه بر سیستمهای دریایی تیسنکروپ آلمان پیروز شد تا این قرارداد 6 میلیارد دلاری به ژاپنیها برسد.
کشتیهای جنگی کلاس موگامی، ناوچههای پیشرفته رادارگریز مجهز به مجموعهای از سلاحهای قدرتمند هستند. استرالای قصد دارد تا سال 2030 ناوگان فرسوده جنگی خود را با این ناو ژاپنی نوسازی کند.
این خبر را در فرانس24 ببینید











