شفقنا رسانه_ صفحه یک روزنامهها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامههای امروز، آنهایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهد.
به گزارش شفقنا رسانه، «کلید تامین کالاهای اساسی» تیتر روزنامه دنیای اقتصاد است و در گزارشی به این مسئله پرداخت که چگونه سیاستگذاری میتواند از بروز التهاب در بازار مصرف جلوگیری کند. این روزنامه نوشت:« با وجود آرامش موجود در بازار مصرف، تداوم درگیریها نگرانیهایی را نسبت به امنیت تامین کالاهای اساسی در جامعه برانگیخته است. این موضوعی است که ذهن سیاستگذاران را نیز به خود معطوف کرده و موجب شده تا در روزهای اخیر، سخنان جسته و گریختهای مبنی بر برخورد با گرانفروشی و مقابله با احتکار به گوش برسد. در شرایط بحرانی مانند جنگ، افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی امری کاملا طبیعی و قابل پیشبینی است؛ مردم در چنین شرایطی به دلیل نااطمینانی از آینده، تمایل دارند تا حد ممکن برای روزهای سخت آماده باشند. در این شرایط، سیاستهای دستوری خود میتوانند با دامن زدن به انگیزهها برای احتکار و کاهش عرضه، روند تامین کالاهای اساسی را مختل کنند. کارشناسان معتقدند در شرایط بحران، بهبود اطلاع رسانی درباره ذخایر کالاهای اساسی و تلاش برای افزایش عرضه، سیاستهای موثرتری محسوب میشوند. در این میان، حذف یا تعلیق قوانین دست و پاگیر وارداتی یکی از سیاستهایی است که میتواند به بهبود جریان عرضه کالاهای اساسی کمک کند.»
«معاملهگران رمزارز گرفتار حملات سایبری» تیتر روزنامه شرق است و چالش های سرمایهگذاران ایرانی ارزهای دیجیتال با شروع جنگ تحمیلی اسرائیل پرداخت و نوشت:« معاملهگران بازار رمزارزها در ایران با چالشهای عدیدهای مواجه هستند. تا سالهای ۹۶ و ۹۷ ایران تجارت و مالکیت ارزهای دیجیتال را به دلیل نگرانیهای مربوط به پولشویی و تأمین مالی تروریسم ممنوع اعلام کرد و تمام مؤسسات مالی ایرانی مانند بانکها، صرافیهای زیر نظر بانک مرکزی و سایر مراکز اصلی مالی از کارکردن با ارزهای دیجیتال یا تبلیغ آن به هر نحوی منع شدند. با خروج آمریکا از برجام در سال ۹۷ اما زمزمههایی به جریان افتاد که ایران با استفاده از رمزارزها میتواند تحریم را دور بزند و همین باعث شد که دولت از سال ۲۰۱۹ شروع به لغو محدودیتها در این زمینه کرد، اما همچنان استفاده از رمزارزها بهعنوان یک سیستم پرداخت ممنوع بود. پس از این اتفاق، مزارع استخراج رمزارز در ایران رواج یافت و انرژی ارزان سبب شد که حتی در برخی سازمانهای دولتی ازجمله بورس، مساجد و مدارس، کارگاهها و خانهها تجهیزات استخراج رمزارز مستقر شود. در این زمان برای دولت مسجل شده بود که رمزارزها قابلیت چندانی برای دورزدن تحریم ندارند و از آن سو زمزمه دیگری راه افتاد که مصرف بالای برق ماینرها و مزارع استخراج رمزارز سبب شده است که ناترازی برق ایجاد شود. این مسئله سبب شد دولت در سال ۱۴۰۰ بار دیگر قوانین سختگیرانه برای ارزهای دیجیتال وضع کند و محدودیتهایی برای ماینرهای ارز دیجیتال به دلیل مصرف زیاد انرژی در نظر بگیرد.»












