شفقنا- رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: ما اطلاعات قطعی داریم که نشان میدهد ناو هواپیمابر آمریکایی، «ترومن» فرماندهی و کنترل خود را از دست داده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در جلسه شورای ملی دفاع یمن که وی ریاست این جلسه را برعهده داشت، گفت: هر بار که شنیدید دشمن آمریکایی با این دولت دیوانهاش، اقدام به بسیج نیروهای بیشتری علیه یمن کرده است، بیشتر اطمینان حاصل کنید. اگر آمریکا نیروهای بیشتری را بسیج کند، به این معناست که سلاحش شکست خورده است.
وی افزود: اطلاعات قطعی ما نشان میدهد که ناو هواپیمابر ترومن فرماندهی و کنترل خود را از دست داده است و از روزهای نخست تجاوزات، از خدمت خارج شد.
المشاط گفت: تجاوزات علیه کشور ما یک بار یا دو بار از جانب ناو هواپیمابر ترومن رخ داد و سایر تجاوزات از اماکن دیگری بود که ما آن را رصد میکنیم.
وی افزود: موضع ما در پشتیبانی از برادرانمان در غزه ثابت است و ما از آن به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد. تا زمانی که تجاوزات علیه غزه متوقف نشود و محاصره آن برداشته نشود، ما از پشتیبانی از غزه دست بر نخواهیم داشت.
این مقام یمنی تصریح کرد: تجاوزات آمریکا به یمن از روز نخستش شکست خورد. ما اطلاعاتی را برای به شکست کشاندن تجاوزات قبل از وقوع آن به دست آوردیم که مانع از خسارتهای بسیاری شد که ممکن بود رخ دهد.
المشاط خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: یمنیها به موشکها، بمبها و بمب افکنهای استراتژیک تو اهمیتی نمیدهند.
المشاط درباره مذاکرات غیر مستقیم جمهوری اسلامی ایران با ایالات متحده آمریکا نیز گفت: ما از دیپلماسی ایران برای حل مشکلات خود با دشمنانش حمایت میکنیم. همانطور که از رایزنیهای موفق این کشور با عربستان حمایت کردیم.
وی با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل سعی دارند مردم فلسطین را از بین ببرند، گفت: ترامپ باید بداند که به هیچ عنوان نخواهد توانست موضع انسانی و اخلاقی و دینی ما در قبال مردم غزه را تغییر دهد.
این مقام یمنی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: تو با یک ملت مومن و خردمند روبرو هستی و جهان با چشمان خود مشاهده کرده است که با بمباران آمریکا هیچ خللی در عزم و اراده مردم یمن به وجود نیامده است؛ مردم ما از حملات آمریکا احساس خطر نکردند و امروز نیز به موشکها و بمبهای این کشور اهمیتی نخواهند داد.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به اینکه ترامپ در باتلاق این کشور گرفتار شده است، گفت: دوران ریاست جمهوری ترامپ برای تحقق آرزوهایش کافی نیست. ما به هر حال، خطری علیه سایر کشورها نیستیم، جز آمریکا و رژیم اسرائیل.
المشاط با اشاره به اینکه یمن برای دفاع از خود آماده هر سناریویی است، گفت: ما بر روی قدرت استراتژیک رهبری خود و ملت یمن و نهادهای دولتیمان حساب باز کرده و قدردان نیروهای امنیتی هستیم؛ زیرا بسیار آگاهانه توطئههای دشمن را خنثی کردند.
وی همچنین تصریح کرد: ترامپ نشان داده است که آمریکا شریک اصلی در جنایات اسرائیل است. ترامپ شکست سنگینی به آمریکا تحمیل کرده است. مردم آمریکا باید بدانند که ترامپ مایه شرمساری آنها شده است. ترامپ در یمن به جز قتل و کشتار غیرنظامیان و از بین بردن وجهه آمریکا کار خاصی انجام نداده است.
المشاط خطاب به دشمنان آمریکا گفت: فرصت برای شما فراهم است. آمریکا الان مشغول است و همه اهرمهای خود را از بین برده است. ان شاء الله به زودی اخباری از بمب افکن «B-2» نیز منتشر خواهد شد و بدین ترتیب شهروندان آمریکا خواهند فهمید که ترامپ فقط مایه ننگی برای آنان بوده است.











