شفقنا- قائممقام پیشین وزارت خارجه آمریکا پیشبینی کرد رییس جمهور منتخب ایالات متحده به دنبال مذاکرات کلی و همه جانبه با ایران است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ وندی شرمن که در زمان مذاکرات برجام عضو تیم مذاکره کننده آمریکا بود در گفتگو با وبسایت پادکستی onedecision در مورد مسائل مختلف ایران، برجام و آینده روابط تهران و واشنگتن صحبت کرده است. شرمن میگوید: باید گفت که ترامپ در هنگام خروج از برجام در سال 2018 درحقیقت «بد» را به «بدتر» تبدیل کرد چرا که اکنون ایران غنی سازی اورانیوم را تا 60 درصد انجام میدهد و قادر است در مدت کوتاهی آن را به 90 درصد تبدیل کند؛ پس این حاکی از وخامت اوضاع است.
قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات مجید تخت روانچی معاون وزیر خارجه ایران با نمایندگان تروئیکای اروپا- انگلیس، فرانسه و آلمان- در مورد برجام و مسائل هستهای گفت: اصولاً آغاز روند مذاکرات پیچیده و زمانبر است.
شرمن در مورد قصد ترامپ برای مذاکره با ایران گفت: به نظر میرسد ترامپ به دنبال گسترده کردن دایره مذاکره با ایران به فراتر از مسائل اتمی از جمله حضور منطقهای ایران در یمن، سوریه، عراق، لبنان، غزه و همچنین نیروهای نیابتی تهران است. او تاکید کرد: مذاکره در مورد همه این موضوعات بسیار پیچیده است و مصالحه در یک جبهه می تواند منجر به درخواست برای امتیازات بیشتر در جاهای دیگر شود.
این دیپلمات سابق آمریکایی با اشاره به مکانیزم ماشه که اکنون اروپاییها برای آن به شورای امنیت نامه نوشتهاند را بعنوان فشار دیگری بر ایران در هر مذاکره احتمالی آینده ارزیابی کرد.
گزارش را اینجا ببینید











