شفقنا- فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور خاورمیانه گفت: توافق آتش بس حاضر بهترین توافقی بود که میشد میان لبنان و اسراییل رقم زد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا- الجزیره نوشت: عاموس هوخشتاین، نماینده آمریکا در مصاحبه با شبکه 12 تلویزیون اسرائیل این نظریه را که اسرائیل می توانست به توافقی بهتر از توافق فعلی با حزب الله لبنان دست یابد رد کرد.
هوخشتاین در این مصاحبه تلویزیونی گفت: بله، معاملات فانتزی وجود دارد که آرمانشهری هستند، جایی که شما یک توافق آتش بس همراه با یک منطقه امنیتی ویژه و غیره می گیرید. اما اینها هرگز اتفاق نمی افتد و در واقع خواب و خیال هستند. هرگز توافقی وجود نخواهد داشت که اسرائیل نیز به عنوان نیروی اشغالگر در کشور دیگری باشد، آن کشور چنین قراردادی را هرگز امضا نخواهد کرد.
این دیپلمات آمریکایی افزود: اگر اسرائیل بر ایجاد یک منطقه غیرنظامی در داخل لبنان پافشاری کرد، «پس شما به عنوان یک اشغالگر آنجا هستید. چنین منطقهای میتواند بین دو کیلومتر تا پنج کیلومتر باشد، اما همانطور که امروز هر اسرائیلی میداند، دیگر بحث در مورد حدود پنج یا 10 کیلومتر نیست. بلکه اسراییل خواستار مساحت خیلی بیشتری است که عملاْ امکانپذیر نیست.»











