شفقنا- نمایشگاه تسلیحات «توسعه دفاع ملی – 2024» در پیونگ یانگ در حال برگزاری است و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مراسم افتتاحیه آن شرکت کرد.
به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «در این نمایشگاه سامانههای موشکی از جمله پدافند هوایی، پرتابگرهای موشکی، پهپادها و سایر تجهیزات نظامی ارائه شد و همچنین برای اولین بار از مدل اصلاح شده تانک M2020 کره شمالی با نام آرماتا کره شمالی رونمایی شد».
کره شمالی اعلام کرد که این تانک در مقایسه با نسخههای گذشته خود، تغییراتی در طراحی برج زرهی داشته و حفاظت از قطعات آن از جمله حفاظت از سقف افزایش یافته است. همچنین سنسورهایی در دو طرف تانک نصب شده بود که نزدیک شدن موشکهای ضد تانک را هشدار میدهد.
آنتنهای متعلق به گروه حفاظت فعال در قسمت جلوی تانک وجود دارد که سکوهای چرخشی آنها بر روی سقف تانک توزیع شده است. همچنین دستگاههایی وجود دارند که تابش دستگاههای هدفگیری لیزری دشمن (برد سنج) و همچنین سیستمهای هدایت سلاحهای مرتبط با دستگاههای صفحه دود را ثبت میکنند. این تانک همچنین دارای یک نارنجک انداز خودکار کنترل از راه دور و کانتینرهای موشک هدایت شونده است که در سمت راست تانک نصب شده است.
قابل ذکر است که جمهوری دموکراتیک خلق کره پیش از این موتورهای بومی را رونمایی کرده بود که به تانکها قدرت مانور بالایی میدهد.











