شفقنا- «پیتر ولش»، سناتور آمریکایی از ایالت ورمونت، اولین سناتور دموکرات شد که علناً از «جو بایدن»، رئیسجمهور آمریکا خواست تا از رقابت ریاستجمهوری به نفع کشور کنارهگیری کند.
به گزارش شفقنا؛ وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «ولش در یک گزارش که توسط واشنگتن پست منتشر شد، گفت که برای مصلحت کشور، من از رئیس جمهور بایدن میخواهم که از رقابتهای ریاست جمهوری کنارهگیری کند».
وی افزود: «آخرین نظرسنجیها نشان میدهد که خطر سیاسی پیش روی دموکراتها در حال افزایش است. ایالتهایی که تاکنون سنگر ما بودهاند، اکنون به سمت جمهوری خواهان متمایل شده اند».
روز چهارشنبه، «مایکل بنت» از کلرادو اولین سناتور دموکرات شد که علناً علیه رئیس جمهور مخالفت کرد و گفت که بایدن در صورت ماندن در انتخابات شکست می خورد و ممکن است باعث شود دموکراتها در کنگره نیز شکست بخورند.
بنت به سیانان گفت: «فکر میکنم دونالد ترامپ در مسیر درستی برای پیروزی در این انتخابات است کاخ سفید هیچ کاری انجام نداد تا ثابت کند برنامهای برای پیروزی در انتخابات نوامبر دارد«.
در حالی که بایدن 81 ساله تلاش میکند مهارتهای رهبری خود را در جریان نشست ناتو در واشنگتن نشان دهد، فشارهای داخلی بر او برای استعفا پس از عملکرد فاجعه بار در مناظره علیه دونالد ترامپ افزایش یافته است.











