شفقنا- در اقدامی تحت عنوان «جلوگیری از تشدید خشونت در مناطق تحت اشغال اسرائیل» آمریکا چند شخصیت صهیونیست را تحریم کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: وزارت خزانهداری آمریکا علیه یکی از متحدان سیاسی ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی اسرائیل و همچنین حامیان مالی یک شخصیت افراطی که متهم به خشونت علیه فلسطینیان است، تحریمهایی وضع کرد. پیشتر 5 صهیونیست و دو پست دیدهبانی اسرائیل در مناطق اشغالی کرانه باختری هم تحریم شده بودند.
ناظران این تحریمها را آخرین نشانه ناامیدی فزاینده ایالات متحده از سیاستهای بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل ارزیابی میکنند.
تحریمهای جدید به دو سازمانی که کمپین های جمع آوری کمک های مالی را برای حمایت از شهرک نشینان متهم به خشونت تبلیغ میکنند، ضربه میزند. وزارت خزانه داری در گزارشی اعلام کرد که این تحریمها که هر گونه دارایی این افراد و گروهها در ایالات متحده را مسدود و آمریکایی ها را از معامله با آنها منع می کند.
اقدامات دولت بایدن علیه شهرک نشینان اسرائیلی باعث ناراحتی اعضای راستگرای ائتلاف حکومتی نتانیاهو شده است که از گسترش شهرک های یهودی نشین و در نهایت الحاق کرانه باختری حمایت می کنند، جایی که فلسطینی ها برای تشکیل کشور آینده خود درنظر گرفتهاند.
این خبر را در رویترز ببینید











