شفقنا- «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر: «مایه تاسف است که بهانههایی که برای هدف قرار دادن غیرنظامیان داده میشود برای برخی قابل قبول است»
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در سخنانی گفت که محکوم کردن کشتار و محاصره غیرنظامیان موضعی محکم است که از آن عدول نخواهیم کرد».
طبق این گزارش؛ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت که باید نقص سیستم جهانی که اجازه میدهد درگیریها ادامه پیدا کند را بپذیریم و از بازنگری در نظام بین المللی و بشردوستانه خود شروع کنیم، جایی که هیچ امتیاز زور و تبعیض وجود ندارد.
نخست وزیر و وزیر خارجه قطر گفت: «گروگانها از غزه با مذاکره آزاد شدند نه از طریق عملیات نظامی اسرائیل، رسیدن به صلح مستلزم شریک است و متأسفانه هیچ جدیتی از سوی اسرائیل ندیدیم».
او تأکید کرد که غزه و کرانه باختری یک کشور هستند که باید توسط اقتداری برآمده از اجماع فلسطینیها اداره شوند.
وی در پایان نیز خاطر نشان کرد: «بحران غزه عمق شکاف میان شرق و غرب و استانداردهای دوگانه را نشان داد».











