شفقنا- رئیس سازمان زندانها گفت: در سال ۱۴۰۱ رشد خوبی در استفاده از پابند الکترونیک داشتیم و تولید پابندها چند برابر شد.
به گزارش شفقنا، غلامعلی محمدی در برنامه تلویزیونی صف اول، گفت: مهمترین هدف برای مجازات حبس، اصلاح و تربیت است و زندانی باید در مسیر اصلاحات تربیتی قرار بگیرد. اگر مجازات حبس خاصیت اصلاحی و تربیتی خود را از دست دهد آنجاست که میگویند زندان کارکرد خود را از دست داده است.
وی تأکید کرد که اگر کارکرد واقعی زندان را محقق کردیم خودش خود به خود از تکرار جرم جلوگیری میکند.
وی گفت: در سال ۱۴۰۱ رشد خوبی در استفاده از پابند الکترونیک داشتیم و تولید پابندها چند برابر شد.
آقای محمدی با اشاره به این که ۱۳ هزار زندانی در سال گذشته (تا قبل از عفوی که انجام شد) تحت پوشش پابند بودند، ادامه داد: تعدادی از افرادی که مشمول عفو شدند همین زندانیانی بودند که تحت پوشش پابند الکترونیک بودند و حدود ۴۰۰۰ نفر آنها آزاد شدند. هم اکنون به تولید انبوه در پابند الکترونیک رسیدیم و الان افراد تحت پوشش پابند ۹۰۰۰ نفر هستند.











