شفقنا_نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در اظهاراتی عنوان کرد که واشنگتن ترجیح میدهد که تلاشهای دیپلماتیک در رابطه با ایران به نتیجه برسد، اما اگر دیپماسی شکست بخورد، تمامی گزینهها بر روی میز خواهند بود.
به گزارش ایسنا، به نقل از العربیه، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه بدون توجه به تاکیدات ایران مبنی بر اینکه دستیابی به سلاح هسته ای در دکترین دفاعی ایران نیست، در اظهاراتی مدعی شد: همانطور که رئیسجمهور گفته است، اگر تمامی راهها به شکست منتهی شوند، برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هستهای، به عنوان چاره آخر گزینه نظامی را بر روی میز نگه میدارد.
وی در ادامه تاکید کرد که دولت بایدن ترجیح میدهد تلاشهای دیپلماتیک به نتیجه برسد و از آمادگی دولت برای ادامه تعامل غیرمستقیم با ایران دفاع کرد.
مالی گفت: ما برای اینکه هر آنچه در توان داشتیم انجام دادیم تا از دستیابی ایران به سلاح هستهای جلوگیری کنیم، عذرخواهی نمیکنیم.
این مقام ارشد آمریکایی در ادامه عنوان کرد: باز میگویم که ترجیح ما دیپلماسی است اما اگر دیپلماسی به شکست بینجامد تمامی گزینهها را بر روی میز خواهند بود.











