شفقنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غرب در مذاکرات حسن نیت از خود نشان نمیدهد، اظهار کرد: ما رسما به غرب اعلام می کنیم که جمهوری اسلامی ایران به دنبال تامین منافع ملی خودش در مذاکرات و به دنبال توافق برد- برد است؛ لذا اگر بازی را برهم بزند، جمهوری اسلامی ایران گزینههای دیگری دارد.
محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص روند مذاکرات وین، اظهار کرد: ما اعلام کرده بودیم که امکان رسیدن به توافق تا پیش از پایان سال وجود دارد اما نکات مهمی که برای ایران باقی مانده بود مانع از این امر شد. در رأس این موارد، بحث تضمین ها است چون بدون ضمانت اجرا، هیج توافقی اعتبار ندارد و به سرنوشتی همانند برجام مواجه خواهد شد.
او در ادامه افزود: اگر غرب حسن نیت نشان می داد، موارد باقی مانده را میشد در 24 ساعت جمع کرد؛ اما غرب به دنبال این است که امتیاز بیشتری بگیرد. آنها فکر می کنند که جمهوری اسلامی ایران برای اداره کشور به این توافق بیشتر نیاز دارد در حالیکه اینگونه نیست و ما بودجه 1401 را هم بدون توجه به برجام بستیم.
عباس زاده تصریح کرد: مذاکره و توافق یک مساله فرعی در ذیل صدها مسایل دیگر جمهوری اسلامی ایران است و تصمیم گرفتیم کشور را بدون توجه به این موضوع اداره کنیم. ما رسما به غرب اعلام می کنیم که جمهوری اسلامی ایران به دنبال تامین منافع ملی خودش در مذاکرات و به دنبال توافق برد- برد است؛ لذا اگر غرب بازی را برهم بزنند، جمهوری اسلامی ایران گزینههای دیگری برای اجرا دارد.











