شفقنا- مذاکرهکننده ارشد انگلیس در مذاکرات وین خبر داد که روسای هیاتهای مذاکرهکننده تروئیکای اروپا با تیم مذاکرهکننده ایران دیدار و گفت وگو کردند.
به گزارش شفقنا، استفنی القاق نماینده انگلیس در سازمانهای بینالمللی در وین و مذاکرهکننده ارشد این کشور در مذاکرات وین در صفحه توییترش از دیدار روسای هیاتهای مذاکرهکننده تروئیکای اروپا(فرانسه، آلمان و انگلیس) با علی باقری کنی مذاکرهکننده ارشد ایران در وین و مهدی صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکرهکننده ایران دیدار داشته است.
القاق همچنین پیشتر در پیامی جداگانه از دیداری دوجانبه با صفری در صبح امروز خبر داده و آن را دیداری سازنده توصیف کرده بود.
این دیدارها در جریان برگزاری دور هشتم مذاکرات وین انجام شده است.
پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص گفتگوهای وین توئیت کرد: گفتگوهای وین همچنان ادامه دارد و اخبار خوب زودرس جایگزین توافق خوب نمی شود.
امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران نیز در تماس تلفنی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: دکتر باقری و کارشناسان ارشد کشورمان در مشورت مستمر و فعال با همه هیئتها در وین میمانند. هیات کشورمان با جدیت به تلاش برای رسیدن به توافق نهایی و خوب ادامه خواهند داد.
وزیر امور خارجه ایران گفت: هر زمانی که طرف های غربی خطوط قرمز باقیمانده و اعلام شده ما را بپذیرند آماده حضور در وین هستم.











