شفقنا- «اندرو پولارد» محقق ارشد آزمایش های واکسن آسترازنکا در سایه شیوع سویه جدید کرونا موسوم به «اومیکرون» سخنان خوشبینانه ای را بر زبان آورد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسکای نیوز، پولارد مدیر گروه واکسن دانشگاه آکسفورد که واکسن آسترازنکا را تولید کرده است، گفت: «بدترین سناریوی کووید 19 حتی با شیوع اومیکرون، پشت سرماست».
وی در گفتگو با روزنامه تلگراف انگلیس تصریح کرد: اوضاع بهتر خواهد شد اما باید این زمستان را پشت سر بگذاریم.
عضو تیم تولید واکسن آسترازنکا در ادامه تزریق دوزهای تقویتی واکسن های کرونا در هر شش ماه یک بار را غیرعلمی خواند و تاکید کرد: تا زمانی که اثربخشی دوز چهارم تقویتی واکسن کرونا ثابت نشده، نباید تزریق شود.
وی تصریح کرد: تلاش برای متوقف کردن همه مبتلایان فایده ای ندارد. جامعه باید علی رغم تهدید اومیکرون، آن را بپذیرد.
پولارد در ادامه خاطرنشان کرد: مرحله ای وجود خواهد داشت که در آن این سویه منتشر خواهد شد بنابراین ما باید در فصل زمستان توجه لازم را داشته باشیم. تعطیلی ها و محدودیت ها توسط مقامات گرفته می شود نه دانشمندان.
وی در پایان تصریح کرد: باید به واکسن ها اعتماد کنیم. بزرگترین خطر همچنان غیرواکسینه ها هستند.
خبر را در اسکای نیوز ببینید











