شفقنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به رزمایش ایران در شمال غرب کشور، گفت:اقدام ایران واکنشی به برخی از ماجراجویی ها و تحرکات بود و آنها هم پیام ایران را دریافت کردند و به نظر من به زودی این تنش پایان مییابد اما اگر ادامه بدهند، هزینه سنگینی را پرداخت خواهند کرد.
محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص تنش میان ایران و آذربایجان، گفت: یک بخش از مشکلات میان ایران و آذربایجان، مسایل فنی است که باید با گفت و گو حل و فصل شود؛ اما مسایل آذربایجان فراتر از این مباحث است؛ چراکه در منطقه قفقاز، اروپا، آمریکا، رژیم صهیونیستی و بازیگران بین المللی هر کدام به دنبال اهدافی هستند و اگر اهداف این کشورها با منافع ما سازگار نباشد، جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد که از عمق راهبردی ما سوء استفاده شود. ایران با همه همسایگان خصوصا جمهوری آذربایجان که مشترکات دینی، جغرافیایی و فرهنگی زیادی با هم داریم، به دنبال تقویت ارتباط است؛ همانطور که در جنگ قره باغ ،ملت و کشور ایران در کنار آذربایجان قرار گرفتند و در بالاترین سطح هم مقام معظم رهبری تاکید به آزادی مناطق اشغالی داشتند که متعلق به آذربایجان بود.
عباس زاده مشکینی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به دنبال این است که حضورش را در منطقه قفقاز برجسته کند غافل از اینکه خود این رژیم مشروعیتی ندارد؛ لذا شیطنت هایی انجام میدهد و ما از همسایگان انتظار داریم مراقب این شیطنت ها باشند. ما کشوری هستیم که در حوزه تولید تجهیزات نظامی، یپشرفتهای بسیاری داشتیم و صادرکننده تجهیزات نظامی به بیش از 40کشور دنیا هستیم و تولیدات نظامی را آزمایش می کنیم و این رزمایش هم البته با ابعاد گسترده تر، برای تست تجهیزات بود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه قبل از انجام رزمایش، ایران موضوع را به اطلاع جمهوری آذربایجان رسانده بود، اظهار کرد: پیام رزمایش، حفظ تمامیت ارضی ایران و کشورهای همسایه بود اما برای کشورهای بیگانه که به دنبال تحرکاتی در منطقه هستند، پیام روشنی دارد که عمق راهبردی جهموری اسلامی ایران، محل شیطنت بیگانگان نیست.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس، خاطرنشان کرد: زمان پایان یافتن این تنش، به نحوه رفتار کشورهای مقابل بستگی دارد و پیام هایی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم از این کشورها دریافت میکنیم؛ اما همه باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی دهد در مرزها تغییراتی رخ دهد. ما علاقمند به ایجاد تنش نیستیم و مسایل سیاسی را رصد میکنیم و اقدام ایران واکنشی به برخی از ماجراجویی ها و تحرکات بود و آنها هم پیام ایران را دریافت کردند و به نظر من به زودی این تنش پایان مییابد اما اگر ادامه بدهند، هزینه سنگینی را پرداخت خواهند کرد.











