شفقنا-وبسایت آمریکایی آکسیوس گزارش داد که این کشور و رژیم صهیونیستی هفته جاری برای بررسی نحوه تعامل با ایران در مرحله آتی، جلسه محرمانه ای برگزار کردند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، این وبسایت به نقل از دو مقام ارشد اسرائیلی آورده است که در این جلسه، طرح b در صورت عدم ازسرگیری مذاکرات مربوط به احیای توافق هسته ای بررسی شد.
براساس گزارش وبسایت مذکور، این جلسه، هفته جاری از طریق ویدئو کنفرانس و با رهبری جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و ایال هولاتا مشاور امنیت رژیم صهیونیستی برگزار شد.
طرف اسرائیلی در این جلسه بر لزوم پیشبرد طرح b درباره ایران به دلیل رکود کنونی در مذاکرات دیپلماتیک و شتاب ایران به سمت برنامه هسته ایش تاکید کرد. در مقابل آمریکا هم درباره رکود کنونی در مذاکرات هسته ای ابراز نگرانی کرد.
آکسیوس از قول یک مقام اسرائیلی فاش کرد: آمریکا در صورتی که مذاکرات هسته ای به زودی از سرگرفته نشود، تحریم های اضافی علیه ایران اعمال خواهد کرد.
سخنگوی کاخ سفید به آکسیوس گفته است: آمریکا همچنان در حال رایزنی با کابینه اسرائیل بر سر مسائل مربوط به چالش مرتبط با ایران است.
این وبسایت با اشاره به اینکه اهمیت این جلسه از این حیث است که از زمان کابینه جدید اسرائیل، اولین باری است که یک گروه کاری راهبردی و محرمانه آمریکایی- اسرائیلی درباره ایران تشکیل جلسه می دهد، در ادامه آورده است: کارگروه اوپال درباره ایران در اوایل دوران نخست ریاست جمهوری باراک اوباما و پس از سفر آن زمان بنیامین نتانیاهو به کاخ سفید در سال 2009 تشکیل شد.
در دوران دونالد ترامپ، این حلسه بار دیگر به منظور بررسی خروج آمریکا از توافق هسته ای و هماهنگی در خصوص کمپین فشار حداکثری، بار دیگر برگزار شد.
خبر را در آرتی ببینید











