شفقنا- وزرای خارجه مصر و اردن برای برگزاری نشست سه جانبه با همتای عراقی خود، وارد پایتخت این کشور شدند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور عصر امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه کوتاهی، اعلام کرد که «ایمن الصفدی» و «سامح شکری»، وزرای امور خارجه اردن و مصر وارد فرودگاه بین المللی بغداد شدند.
بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در فرودگاه بین المللی بغداد از همتایان اردنی و مصری خود استقبال کرد.
این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه عراق دیروز (یک شنبه) تاکید کرده بود که الصفدی و شکری برای برگزاری نشست سه جانبه با حسین، به بغداد سفر می کنند.
یادآور می شود که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق شامگاه جمعه گذشته در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، از تعویق نشست سه جانبه خود با ملک «عبدالله دوم»، پادشاه اردن و «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر در بغداد به آینده بسیار نزدیک خبر داده بود.
الکاظمی ضمن اعلام این که نشست سه جانبه وی با عبدالله دوم و السیسی در همبستگی با مصر و به دنبال کشته و زخمی شدن بیش از 200 نفر در حادثه برخورد دو قطار مسافربری در استان سوهاج در جنوب غرب این کشور به تعویق افتاده، تاکید کرده بود که نشست وزرای خارجه سه کشور برای تعیین زمان جدید نشست سران برگزار خواهد شد.
خبر اصلی را در واع ببینید











