شفقنا- نخست وزیر عراق و پادشاه اردن بر اهمیت برگزاری نشست سه جانبه خود با رئیس جمهوری مصر در آینده بسیار نزدیک تاکید کردند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور بعد از ظهر امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که وی یک تماس تلفنی از ملک «عبدالله دوم»، پادشاه اردن دریافت کرده است.
بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، نخست وزیر عراق و پادشاه اردن در گفت و گوی تلفنی خود، روابط دو جانبه، مسائل و پرونده های دارای اهتمام مشترک و همچنین راه های تقویت همکاری میان دو کشور در سطوح و زمینه های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
الکاظمی و عبدالله دوم همچنین بر اهمیت برگزاری نشست سه جانبه خود با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر در آینده بسیار نزدیک و تمایل به توسعه روابط همکاری در راستای تحقق منافع مشترک تاکید کردند.
این در حالی است که نخست وزیر عراق شامگاه دیروز (جمعه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، تعویق نشست خود با پادشاه اردن و رئیس جمهوری مصر در بغداد به آینده بسیار نزدیک و برگزاری نشست وزرای خارجه سه کشور برای تعیین زمان جدید برگزاری نشست سران را اعلام کرده بود.
بنا بر اعلام الکاظمی، نشست سه جانبه وی با عبدالله دوم و السیسی در همبستگی با مصر و به دنبال کشته و زخمی شدن بیش از 200 نفر در حادثه برخورد دو قطار مسافربری در استان سوهاج در جنوب غرب این کشور، به تعویق افتاده است.
خبر اصلی را در واع ببینید











