شفقنا – عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تجهیزات خط تولید واکسن در موسسه برکت خریداری شده و در حال نصب است و تا خرداد ۱۴۰۰ که واکسن کرونا برکت تایید شود، این خط تولید نیز به بهره برداری می رسد.
مینو محرز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره روند تولید واکسن کرونا در ایران افزود: واکسنی که در موسسه برکت بر آن نظارت دارم، یک واکسن با تکنولوژی ویروس ضعیف شده است که پس از گذراندن موفقیت آمیز فاز حیوانی روی میمون، به فاز اول مطالعه انسانی رسیده است. این مرحله بر روی ۵۶ نفر انجام می شود. دوز اول آن برای اکثر این افراد تزریق شده است. پس از تزریق دوز اول واکسن، دوز دوم نیز پس از دو هفته انجام می شود. عده ای از افرادی که در سری اول واکسن کرونای ایرانی گرفتند، دوز دوم هم دریافت کرده اند.











