شفقنا _ مقامات هندی با استقبال از آغاز اجرای توافق نامه هسته ای ، آن را زمینه ساز از سرگیری روابط تجاری عادی میان تهران و دهلی نو دانسته و خواستار برقراری این روابط در اسرع زمان ممکن شدند . بر این اساس ، دهلی نو می تواند هزینه ای بالغ بر 6.5 میلیارد دلار از بدهی های خود به جمهوری اسلامی را که پس از خرید نفت از تهران و عدم امکان پرداخت هزینه آن بدلیل تحریم های بین المللی علیه بانک های ایران در اختیار هند مانده بود ، باز پرداخت کند .
گفتنی است به گفته یکی از مقامات آمریکایی ، بر اساس توافق هسته ای ( برجام ) ایران در ازای لغو تحریم ها ، بخشی از تاسیسات هسته ای خود را تعطیل و مقادیری از اورانیوم غنی شده خود را نیز به خارج از کشور منتقل کرده است .
منبع : هندوستان تایمز











